4 handige trucjes die je helpen om meer water te drinken

4 handige trucjes die je helpen om meer water te drinken

Iedereen weet waarschijnlijk al dat water heel gezond is voor je lichaam. Om je vochtbalans op peil te houden, zou je als volwassene dagelijks ongeveer 1,5 l water moeten drinken. Maar eerlijk is eerlijk, 1,5 liter water is best veel… Met behulp van deze eenvoudige trucjes kom je er dagelijks makkelijker aan! 

1)    Zet een fles water in je gezichtsveld

Als je een flesje water op een makkelijk zichtbare plaats klaarzet (zoal je bureau, eettafel, …) zal je onbewust sneller de reflex hebben om te drinken. Eenvoudig en effectief! 

2)    Probeer eens een app

Wist je dat er heel wat leuke apps bestaan die je helpen om meer water te drinken? Hierbij geven we jou 2 suggesties, maar er bestaan er natuurlijk veel meer! Ga gerust zelf eens op ontdekking. 

Plant nanny is een leuke app voor jong en oud! Telkens wanneer je een glas water drinkt, geef je dit in op de app. Afhankelijk van hoeveel water je drinkt, zal je plant groeien of verwelken. Om dat laatste te voorkomen stuurt de app jou regelmatig drinkherinneringen (als je dit instelt via de app-instellingen). 

plant nanny.jpg

Heb je liever een meer eenvoudige app? Water Time Pro is een gratis app die dagelijks je vochtinname bijhoudt. Met deze app kan je naast water, ook bijhouden hoeveel thee en koffie je drinkt. Ook deze app stuurt je, regelmatig herinneringen om water te drinken. Als je dat zelf wil natuurlijk, anders schakel je deze functie gemakkelijk uit.  

3)    Pimp je water 

Enkel water drinken kan op den duur gaan vervelen. Geen nood, ook daar is een gezonde oplossing voor! Je kunt je water makkelijk pimpen door er stukjes fruit of groenten aan toe te voegen. Hier kan je alvast inspiratie opdoen om je drinkwater naar een hoger niveau te tillen

4)    Check je urine

Last but not least, controleer regelmatig eens de kleur van je urine. Klinkt misschien niet zo sexy, maar het is wel doeltreffend! Is je urine donkergeel van kleur? Dan wijst dat vaak op dehydratatie. Enkele glazen meer water drinken is dan de boodschap! Let wel, ’s ochtends is het normaal dat je urine wat donkerder is omdat je tijdens je slaap geen vocht opneemt. 

Urinekleur water drinken.jpg

Tags

water